żeglarskie opowieści, żeglarski świat, żeglarstwo, żeglarskie porady,mazury, obozy. To Blog związany z moimi zainteresowaniami czyli żaglami, jeziorakiem, jachtami, pięknymi Paniami, dobrym rumem i wiatrem.
środa, 8 stycznia 2014
Kapitan Borchardt
Kapitan Borchardt
S/Y Kapitan Borchardt - trzymasztowy szkuner gaflowy - jest najstarszym żaglowcem pływającym obecnie pod polską banderą. Został zwodowany w Holandii w 1918 roku i służył początkowo jako oceaniczny statek towarowy. Przebudowany w 1989 roku, wyposażony w czternaście kabin (3-osobowe i 4-osobowe), wszystkie wyposażone w klimatyzację oraz łazienki z natryskiem i toaletą.
Do Polski sprowadzony po zakupie od szwedzkiego armatora, gdzie występował pod nazwą Najaden jako statek szkolny. Przez obecnego właściciela (Skłodowscy Yachting Sp. z o.o. SKA) zakupiony 30 sierpnia 2011 roku, uroczystość nadania nazwy odbyła się 8 października tego samego roku, jednostkę nazwano imieniem kpt. Karola Olgierda Borchardta. Matką chrzestną żaglowca została wiceminister infrastruktury Anna Wypych-Namiotko, w uroczystości wziął także udział prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Przedtem statek pływał jako "Nora", "Harlingen", "Mőwe", "Vadder Gerrit", "In Spe", "Utskar" i "Najaden" .
Stałą załogę stanowią: kapitan, bosman, mechanik i kuk. Żaglowiec może zabrać 35 osób załogi szkolnej lub pasażerów, a na co dzień ma służyć jako statek wycieczkowy. Załogę stałą stanowi kapitan, kuk, mechanik i bosman.
DANE TECHNICZNE
Rok budowy: 1918 Pow. żagli: 600 m2
Typ: Szkuner trzymasztowy Wyporność: 173 tony
Dł. kadłuba: 33,84 m Załoga: 35 osób
Dł. pokładu: 29,95 m Armator: Skłodowscy Yachting, Warszawa
Wys. max: brak danych Materiał konstrukcyjny: stal
Szerokość: 7,02 m Budowniczy: b/d, Holandia
Zanurzenie: 3,2 m Silnik: Caterpillar 3406B, 350 Hp
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
żeglarski