Rozwój portów, dokończenie drogowego i kolejowego korytarza północ-południe, odblokowanie Wisły w jej dolnym odcinku a także otwarcie Zalewu Wiślanego dla swobodnej żeglugi. Oto nasze priorytety w Strategii Bałtyckiej właśnie formułowanej w skali całej Unii Europejskiej. Wszystkie te zadania pochłoną dziesiątki miliardów Euro. Część środków będzie dostępna do 2020 roku.
Strategia Bałtycka zwielokrotnia możliwość kontaktów międzynarodowych, pozwala wypłynąć projektom na szerokie wody i pozyskiwać środki europejskie.
Przy takiej dynamice rozwoju portowego rynku kontenerów Polska nad Bałtykiem może się czuć coraz pewniej. Porty dziś w ogromnym stopniu pracują na rzecz całej polskiej gospodarki, ale ciągle zbyt mała jest ich rola w rozwoju naszej metropolii.
W Gdańsku uruchomiono połączenia z Azją, co z kolei ożywiło naszą współpracę ze Skandynawią i z Rosją. Tymczasem - póki co - w Hamburgu port wraz z całym otoczeniem daje tamtejszej metropolii 40 procent miejsc pracy - u nas ledwie 20.
Źródło:
www.tvp.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
żeglarski