poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Strategia Bałtycka

Rozwój portów, dokończenie drogowego i kolejowego korytarza północ-południe, odblokowanie Wisły w jej dolnym odcinku a także otwarcie Zalewu Wiślanego dla swobodnej żeglugi. Oto nasze priorytety w Strategii Bałtyckiej właśnie formułowanej w skali całej Unii Europejskiej. Wszystkie te zadania pochłoną dziesiątki miliardów Euro. Część środków będzie dostępna do 2020 roku.

Strategia Bałtycka zwielokrotnia możliwość kontaktów międzynarodowych, pozwala wypłynąć projektom na szerokie wody i pozyskiwać środki europejskie.

Przy takiej dynamice rozwoju portowego rynku kontenerów Polska nad Bałtykiem może się czuć coraz pewniej. Porty dziś w ogromnym stopniu pracują na rzecz całej polskiej gospodarki, ale ciągle zbyt mała jest ich rola w rozwoju naszej metropolii.

W Gdańsku uruchomiono połączenia z Azją, co z kolei ożywiło naszą współpracę ze Skandynawią i z Rosją. Tymczasem - póki co - w Hamburgu port wraz z całym otoczeniem daje tamtejszej metropolii 40 procent miejsc pracy - u nas ledwie 20.




Źródło:
www.tvp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

żeglarski