Rozwój portów, dokończenie drogowego i kolejowego korytarza północ-południe, odblokowanie Wisły w jej dolnym odcinku a także otwarcie Zalewu Wiślanego dla swobodnej żeglugi. Oto nasze priorytety w Strategii Bałtyckiej właśnie formułowanej w skali całej Unii Europejskiej. Wszystkie te zadania pochłoną dziesiątki miliardów Euro. Część środków będzie dostępna do 2020 roku.
Strategia Bałtycka zwielokrotnia możliwość kontaktów międzynarodowych, pozwala wypłynąć projektom na szerokie wody i pozyskiwać środki europejskie.
Przy takiej dynamice rozwoju portowego rynku kontenerów Polska nad Bałtykiem może się czuć coraz pewniej. Porty dziś w ogromnym stopniu pracują na rzecz całej polskiej gospodarki, ale ciągle zbyt mała jest ich rola w rozwoju naszej metropolii.
W Gdańsku uruchomiono połączenia z Azją, co z kolei ożywiło naszą współpracę ze Skandynawią i z Rosją. Tymczasem - póki co - w Hamburgu port wraz z całym otoczeniem daje tamtejszej metropolii 40 procent miejsc pracy - u nas ledwie 20.
Źródło:
www.tvp.pl
The development of ports, road and rail to complete the north-south corridor, unlocking the Vistula River in its lower section and the opening of the Vistula Lagoon for free navigation. Here are our top priorities in the Baltic Sea Strategy was formulated in the whole European Union. All of these tasks will cost tens of billions of euros. Part of the funds will be available by 2020.
Strategy for the Baltic multiplies the possibility of international relations, can put out projects on the water and obtain European funds.
With this dynamic growth market for container port on the Baltic Sea Poland may feel more confident. Ports still heavily working for the Polish economy, but still too small is their role in the development of our cities.
In Gdansk opened connections to Asia, which in turn has revived our relationship with Scandinavia and Russia. Meanwhile - for now - the Hamburg harbor with the whole environment gives the local metropolis of 40 percent of jobs - we barely 20
Source:
www.tvp.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
żeglarski